beauty & piano♪美人とピアノ

music

美人ピアニスト Beautiful pianist

🎹 Lola Astanova ローラ・アスタノヴァ
OFFICIAL♪Fantaisie Impromptu/幻想即興曲ショパン 4′47″ ベートーヴェンの月光と調性 構成 雰囲気が似てます(╹◡╹)

A pianist performing in high heels and haute couture
ハイヒールとオートクチュールを纏い 演奏するピアニスト ローラ

LoLa & Hauser – ♪Moonlight Sonata 4

Arrangement of Beethoven’s Moonlight with cellist Stefan Hausere
チェリストのステファン・ハウザーと共演 ベートーヴェンの月光をアレンジ

Lola studied with Lev Naumov at the Moscow Conservatory. Since the age of 8, he has toured mainly in Europe. In 2007, he performed with the Kirov Orchestra conducted by Valery Gergiev. Debuted at Carnegie Hall on January 19,2012.
モスクワ音楽院でレフ・ナウモフに師事。8歳からヨーロッパを中心に演奏ツアーを行った。2007年にヴァレリー・ゲルギエフ指揮のキーロフ管弦楽団と共演。2012年1月19日にカーネギーホールでデビュー。

OFFICIAL♪We Are the Champions-Queen 3′
  • LoLa & Hauser(YouTube)La La Land  4′
    • Lola – Inspirit 6′ Astanova’s own composition Zlatni Rat beach in Croatia
Lola Astanova – Gershwin’s Rhapsody in Blue 17′30″

Her 2016 Emmy®Award-winning performance of Gershwin’s Rhapsody in Blue with the All-Star Orchestra conducted by Gerard Schwartz.
ジェラード・シュワルツが指揮するオールスター・オーケストラと協演したガーシュウィンのラプソディ・イン・ブルーの演奏は2016年のエミー賞を受賞

5′22″ Lola Astanova also speaksヾ(๑╹◡╹)ノ”

George Gershwin Rhapsody in Blue: Commentary by Gerald Schwartz
ジェラルド・シュワルツによる簡単な解説

LoLa & HAUSER – ♪Love Story LIVE 4′25″

Hauser and Lola Astanova performing Love Story (Where Do I Begin?) at the “HAUSER & Friends” Gala Concert in Arena
[Pula, Croatia, August 2018 Ivo Lipanovic, conductor Zagreb Philharmonic Orchestra Arrangement by LoLa, Hauser and Filip Sljivac]
2018年 8月、クロアチアのアリーナ プーラで開催された「HAUSER & Friends」ガラ コンサート(♪Where Do I Begin?)

♪La Campanella/フランツ・リスト作曲「ラ・カンパネラ」5′38″

Campanella means “bell” in Italian, and Paganini, an Italian, named it the sound of a bell. Perhaps having a strong awareness of the “bells” of the city’s churches, Liszt recreated them in the upper part of the piano, and folded the glittering and resounding bells with “The note D sharp#” to leave an impression. From the beginning where you can feel sadness somewhere, the second half of a completely different taste. Composition with personality.
カンパネラはイタリア語、元はヴァイオリニストのパガニーニが鐘の響きを表した題名です。リストは街の教会の「鐘」を強く意識したのか、ピアノの高音部でそれを再現し、きらびやかな鐘や響き渡る鐘の音を「レ♯」で畳み掛け、印象付けた。どこか物悲しさも感じられる冒頭から、まるで違ったテイストの後半。個性がある構成曲。

A gorgeous and insanely mature performance. Beautiful enough to make us or someone jealous.🌸Her determination to deliver music with just one piano is probably learned from Liszt, who held charity concerts in various places.
ゴージャスでめちゃくちゃ熟成したパフォーマンス 嫉妬するほど美しい✿ピアノ一台で音楽を届ける決意は 各地でチャリティーコンサートを開催したリストに習っているのでしょうか(゚∀゚)

From Chopin’s Fantaisie Impromptu to Liszt’s La Campanella, Lola has gifted us with plenty of stunning live performances in recent years – on YouTube and on her Instagram page.
ショパンの「幻想即興曲」 からリストの「ラ・カンパネラ」まで、ローラは近年、YouTubeやインスタグラムのページで素晴らしいライブ パフォーマンスをたくさん提供してくれました♬

🎼 Khatia Buniatishvili/カティア・ブニアティシヴィリ
♪Rhapsody in Blue 17′

Khatia is absolutely Magnificent.
She lives and breathes her Music.
When she plays you see her pure joy and love of her craft.
カティアは疑いなく素晴らしいピアニスト
自分の音楽を生き 呼吸しています
彼女の演奏から ピュアな喜び愛情に魅了されます。

She began to play the piano at the age of three and gave her first concert with the Tblisi concert orchestra at the age of six.After graduating from the Tbilisi Central Music School, Khatia entered the Tbilisi State Conservatory in 2004. Later, he was discovered by Oleg Meisenberg at a piano competition in Tbilisi and transferred to the Vienna State University of Music and Performing Arts.
6歳でジョージア(グルジア)の首都トビリシのオーケストラと最初のコンサートを行いました。トビリシ中央音楽学校を卒業後、2004年にトビリシ州立音楽院に入学。その後、ピアノコンクールでオレグ・マイセンベルクに見いだされ、ウィーン国立音楽大学へ転籍。

F. Liszt – “Ständchen” Piano Transcriptions After Schubert – Khatia Buniatishvili 6′36″

This is the most beautiful interpretation of Schubert/Liszt’s “Ständchen”. She goes deep inside Schubert’s notes looking for the quintessential moment of his creation. Her posture is elegant. Listen to that touch…
これは、シューベルト/リストの「Ständchen」の最も美しい解釈です。彼女はシューベルトの楽譜の奥深くに入り込み、閃く瞬間を探す。エレガントな姿勢 そのタッチ…
In solo, slowing down the tempo to make it sound moist, or speeding it up to a freewheeling rhythm might not be compatible with the orchestra, but it’s fun to listen to♬
彼女の特徴:独奏ではテンポを落としてしっとり聴かせたり、速めて奔放なリズムを取ります、オケとの相性があるかもしれないですが、聴いていて楽しい

In addition, she is a tomboy who actively engages in various modeling activities and media exposure that emphasizes her appearance, playing style, and approach to music.
また、自身の容姿、演奏スタイル、音楽への取り組み方を全面に押し出した様々なモデル活動 メディア露出にも積極的に取り組む、おてんばです。


This is the video I was looking for and the sound quality is good!

私が探した動画で、音質が良いのがコレ!

Tchaikovsky – ♪Piano Concerto No.1 in B-flat minor, Op.23 35′30″

Klaus Makela & Orchester de Paris. Live at Philharmonie de Paris, 20–.
ピアノ協奏曲第1番変ロ短調 Op. 23 (クラウス・マケラ & パリ管弦楽団)。フィルハーモニー・ド・パリでのライヴ

Buniatishvili describes the piano as “a symbol of musical solitude”. Deeply pursue the interpretation of the song Self-righteous and improvisational. The performance based on her interpretation is a factor that divides the evaluation – “It’s crude!”. However, when the occasional eye contact and assertiveness swing like jazz, the sense of unity between the conductor and the orchestra in the performance of the concerto is extremely high.
ブニアティシヴィリは、ピアノを「音楽の孤独の象徴」と表現しています。曲の解釈を深く追求し、独善的もしくは即興的。その解釈に基づいた演奏については、評価を二分する要因になっている-雑である!とも。しかしながら、時折見せるアイコンタクトや、剛腕さが、jazzのように跳ねた時、協奏曲の演奏における指揮者とオーケストラとの一体感は極めて高い。

Schumann: Klavierkonzert ∙ hr-Sinfonieorchester ∙ Paavo Järvi /シューマン:ピアノ協奏曲~ヤルヴィ 39′50″

In this Schumann performance, the tempo of the final movement is arbitrary and selfish.
And a scene unique to Buniatishvili,Encore Franz Liszt, the conductor and the orchestra members, were dragged into her world and became her “audience” holding their breath. Such a sight was rare.
このシューマン、終楽章のテンポなど 気ままで自分勝手 🎼 (╹◡╹)。そして ブニアティシヴィリならではsceneが アンコールのLiszt…指揮者もオーケストラ団員も、彼女の世界に引きずりこまれ、息をひそめて彼女の「聴衆」になってしまっている。こんな光景は 滅多になかった。
Robert Schumann: Klavierkonzert ∙
00:29 I. Allegro affettuoso 15:40 II. Intermezzo. Andantino grazioso 20:50 III. Allegro vivace 33:07 Franz Liszt: Liebestraum Nr. 3

Klavier ∙ hr-Sinfonieorchester (Frankfurt Radio Symphony Orchestra) ∙ フランクフルト交響楽団 ∙ Paavo Järvi, Dirigent ∙ Rheingau Musik Festival 2012 ∙ Wiesbaden, Kurhaus, 23. August 2012

Her dress shows a lot of skin, but I think within the limits of decency and good taste. And her exotic feminine beauty makes the experience even more delightful.
彼女のドレスは、露出多目ですが 品位とセンスの良さの範疇かと。エキゾチックなフェミニンな美しさは、この体験をさらに楽しいものにしてくれます✿ 私的に型破りな人が大好きです

Khatia speaks French, English, German, and Russian in addition to her native Georgian. She refuses to play with musicians who are sponsored or controlled by Putin’s Russia or influential people.
母国語であるグルジア語の他、フランス語 英語 ドイツ語 ロシア語を話す。プーチンのいるロシアや有力者の後援や支配を受ける音楽家との演奏を拒んでいる

現在 構成途中ですー

🎹Alina Bercu/アリーナ・ベルク
730″ Albeniz “El Albaicin” (Iberia)

“Her touch conjures up brilliant colours of sound. Her playing is natural…” wrote the Belgian magazine Klassiek Centraal.
「彼女のタッチは、音の鮮やかさ、色彩が香る。演奏は自然だ…」とベルギーの音楽誌。
ダイナミックで切れあるタッチ、トーン、表現力
スペインの作曲家イサーク・アルベニス(1860-1909)の晩年の傑作であり、ドビュッシーやメシアンから称賛の的となった組曲「イベリア」。

1′50″ Texas Interview2017- 愛嬌たっぷり

born in Romania/ ルーマニア 1990年2月生まれ 7歳よりピアノを始める
16歳の時にドイツのワイマールにあるフランツ・リスト音楽大学へ留学。

39′ Beethoven’s Piano Concerto No. 5 in E flat major op.73(full)

In November 2017 she received her diploma in piano performance (Konzertexamen) with the highest distinction, playing Beethovens Emperor Concerto.
彼女はベートーヴェンの『ピアノ協奏曲第5番(皇帝)』を演奏し、ピアノ演奏のディプロマを最優秀の成績で取得しました。
Ludwig van Beethoven/(1770~1827年)は生涯で5曲のピアノ協奏曲を書いています。
通称「皇帝」は1810年に完成し、その最後を締めくくる曲で 壮大で重厚なピアノ、第2楽章のロマンティックな美しさ。

In his late twenties, Beethoven suffered from hearing loss and contemplated suicide. However, after suffering, he regained the strength to live, and over the next 10 years, he produced one masterpiece after another.
ベートーヴェンは20代後半から難聴に悩まされ、その苦悩から1802年には『ハイリゲンシュタットの遺書』を残し自殺も考えます。しかし交響曲第3番(1804年)頃から生きる力を取り戻し、その後10年間にわたり次々と傑作を生み出します。通称傑作の森 1808年:交響曲第5番『運命』:交響曲第6番『田園』:合唱幻想曲~1810年:エリーゼのために:ピアノソナタ第26番『告別』

この曲は、そんなベートーヴェンの創作の絶頂期の中頃に書かれました。

The name “Emperor” was not given by Beethoven himself, but as a catchphrase by the publishers who sold the scores.
The story goes that Beethoven was disappointed with Napoleon. The subtitle of the piece is “Emperor,” but it may be against the will of the genius to take the piece as it is interpreted.

この「皇帝」という名称はベートーヴェン自身が付けたものではなく、楽譜を販売する側の出版社がキャッチコピーとして付けたものでした。
「ピアノ協奏曲第5番」はナポレオンがウィーンを占領(1809年5月)した動乱の最中で作曲されました。街は荒れ 避難する人々の中ベートーヴェンはウィーンに残ります。ベートーヴェンはナポレオンに失望していたというエピソードが残っています。曲のサブタイトルは「皇帝」ですが、そのままの解釈で曲を捉えることは天才の意に反するかもしれません。※この「皇帝」とネーミングした理由や背景は諸説あります。

🎼Valentina Lisitsa/ヴァレンティーナ・リシッツァ
6′50″ Beethoven “Moonlight” Sonata, III “Presto Agitato”

ウクライナ生まれ 米国在住

2015年ころからウクライナ政府のNATO加盟の動きを「欧米による扇動」と否定的な見解を表明し、併せてロシアによるウクライナ併合を歓迎する旨の発言を公にしたことにより(2022年5月には、マリウポリでロシア政府主催による戦勝記念コンサートを行った)コンサート活動やレコーディング活動をキャンセルされることが増えている。

5′ Paganini-Liszt La Campanella

Combined with the speed of her playing x note by note ♪ every keystroke is beautifully brilliant. This is Valentina’s interpretation of the way Liszt intended it to be played.
彼女の演奏の速さと相まって×一音一音♪すべての打鍵が美しく冴えわたります。これがリストが意図した演奏方法というヴァレンティーナの解釈。

🎹Anna Fedorova/アンナ・フェドローヴァ
39′ Tchaikovsky: Piano Concerto No. 1, Op. 23

綺麗で軽やかなタッチ♬~とっても耳触りがいい表現力

Born in Kiev, Ukraine, began playing piano at age 5. Grew up in a musical family where both parents were pianists and studied with his father Boris.
ウクライナ キーウ出身 1990年2月27日生まれ 5歳よりピアノを始める
両親がピアニストの音楽一家で育ち、父のボリスに師事。

She made her debut with the Ukrainian National Philharmonic at the age of seven. Studied at the International Academy of Music in Imola, Italy and the Royal Academy of Music in the U.K. Graduated from the Lysenko College of Music in 2008, and won the first prize at the Rubinstein International Piano Competition in Poland in 2009. She is highly acclaimed by Martha Argerich.
7歳の時、ウクライナ国立フィルハーモニーでデビュー。 イタリア・イモラ国際音楽アカデミーや英・王立音楽院で学ぶ。2008年にルイセンコ音楽大学を卒業。2009年、ポーランドのルービンシュタイン国際ピアノコンクールで優勝。マルタ・アルゲリッチからの評価が高い。

Early charity concert to raise funds for Ukrainian war victims.
ウクライナ戦争犠牲者の募金活動コンサートをいち早く開始

🎼 Martha Argerich/マルタ・アルゲリッチ
Charles Dutoit, conductor Orchestre de la Suisse Romande 1975 35′

つづく

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